Privatlivspolitik

Brug af personoplysninger og data

Mindhelper-skolen.dk lagrer kun din e-mailadresse og eventuelle andre oplysninger, hvis du direkte har oplyst dem til os. Det sker udelukkende i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev eller i en kontaktformular.

Hvis du ønsker det, kan du altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev eller kontakte os for at trække din deltagelse i en konkurrence tilbage Så sletter vi dine data fra vores system.

Hvis du er i tvivl, eller hvis du mener, at vi ikke bruger dine personoplysninger korrekt, så er du altid velkommen til at kontakte os på hej@mindhelper.dk.

Dataansvarlig

Telepsykiatrisk Center i Region Syddanmark er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysinger, som vi har indsamlet og modtaget om dig.

Vores kontaktoplysninger er:

Mindhelper-skolen.dk
Telepsykiatrisk Center
Heden 11, 5000 Odense S
Mail telepsykiatriskcenter@rsyd.dk
CVR nr: 29190909
(Herefter Mindhelper-skolen.dk)

Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Alle indsendte data hostes Simply A/S.

Mindhelper-skolen.dk har indgået databehandleraftale med Simply A/S, der sikrer, at persondata bliver behandlet korrekt og sikkert.

Teknisk drift og udvikling af Mindhelper-skolen.dk varetages af Telepsykiatrisk Center.

Ifølge persondataloven skal personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Mindhelper-skolen.dk gemmer personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter. Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at sikre, at brugeroplysningerne håndteres forsvarligt, og at de lever op til dine rettigheder som bruger.

Vi kan ikke garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar. Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.

Internettets løbende udvikling betyder, at Mindhelper-skolen.dk forbeholder sig retten til at foretage ændringer i behandlingen af personoplysninger.. Herunder at opdatere og ændre retningslinjer for behandling af personoplysninger. Seneste ændringer i rettighederne kan ses under “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer vil du blive orienteret via en synlig meddelelse på hjemmesiden.

Ifølge persondataloven har du ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Region Syddanmark har en databeskyttelsesrådgiver. Rådgiveren kan fx vejlede dig om dine rettigheder som registreret i regionens IT-systemer.

Kontakt os om personoplysninger

Du har altid mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer, der er registreret om den enkelte enhed, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.

Sidst opdateret: 21. april 2021.