Rapport Evaluering af online-forløb om angst

19,5 % af kvinder i alderen 16-24 år er plaget af nervøsitet, uro og angst. For mændene er det 9,3 %.

Derfor tilbyder vi et online-forløb, der giver deltagerne:

• viden om angst.
  • råd til at håndtere angst.
  • teknikker til mere ro.

Online-forløbet om angst består af 26 videoer med viden og værktøjer, der gør livet med angst lidt lettere.

Stor tilfredshed med forløbet

Rapporten præsenterer de vigtigste konklusioner fra evalueringen.

Vil anbefale det til andre
74 %
Siger indholdet er nyttigt
95 %
Forstår let indholdet
79 %

Vi har i 2021 evalueret online-forløbet gennem en spørgeskema- og interviewundersøgelse med i alt 1.064 deltagere.

Evalueringen viser blandt andet:

• 92 % af deltagerne bedømmer online-forløbet som fremragende, godt eller tilstrækkeligt.
  • deltagere oplever et gennemsnitligt fald i symptomer på angst på 13,1 %, mens de følger online-forløbet.
  • deltagere oplever et gennemsnitligt fald i symptomer på depression på 9 %, mens de følger online-forløbet.

Det siger folk

Jeg har fået en bedre forståelse for min angst, og lært, at jeg ikke er mine tanker. Det gør, at jeg kan handle på, hvad jeg vil, i stedet for hvad min angst fortæller mig.

- Deltager på forløbet

Vi er vanvittigt udfordret af lange ventelister, så denne side kommer som en kæmpe hjælp. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg kommer til at anbefale den flere gange om dagen.

- Ungerådgiver

1.556 deltagere har allerede givet feedback.
94,67 % vurderer, at indholdet er nyttigt for dem.

Snup en smagsprøve her

Viden og råd i online-forløbet formidles i korte og nærværende videoer. Se et eksempel her:

Har du spørgsmål?

Jakob Mejlholm

Projektleder

Jakob@mindhelper.dk
Linn Lindegaard

Psykolog

Linn@mindhelper.dk

Mindhelper-skolen

Hvem står bag?

Forløbene på Mindhelper-skolen er udviklet af teamet bag Mindhelper.

Mindhelper er kort fortalt Danmarks største informationshjemmeside for unge om mental sundhed.

På Mindhelper kan unge få viden og råd om alt fra kærestesorg og ensomhed til angst og depression. Mere end 1,1 millioner unikke besøgende benyttede sig af den mulighed i 2021.

Mindhelper drives af de fem regioner.