Gratis for alle Online-forløb om angst målrettet unge

350.000 danskere kæmper med angst og især unge er hårdt ramt. Nu er vi klar med et gratis online-forløb om angst.

I kan nu (gratis) tilbyde alle unge:

• Et grundigt online-forløb om angst
  • Teknikker til mere ro i hverdagen
  • Et stærkt supplement til samtaler med fagpersoner

Online-forløbet om angst består af 26 videoer med viden og værktøjer, der gør livet med angst lidt lettere.

Få forløbet forklaret på ét minut

Læs mere om forløbet her på siden og bestil en gratis pakke med foldere om forløbet som I kan dele ud til unge i jeres kommune.

Bestil pakke med foldere

Til unge, der bare gerne vil have det lidt lettere med deres angst

I online-forløbet får unge viden og råd til at håndtere angst. Det hele er formidlet i 26 korte videoer. Der er både fokus på viden om angst og konkrete værktøjer til at få det lettere med angsten.

Forløbet er udviklet i tæt samarbejde med en psykolog, der er ekspert i behandling af unge med angst. Det er psykoedukation, der kombinerer viden om angst med gode værktøjer, de unge kan bruge i deres hverdag.

Vi er vanvittigt udfordret af lange ventelister, så denne side kommer som en kæmpe hjælp. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg kommer til at anbefale den flere gange om dagen.

Ungerådgiver

Snup en smagsprøve her

Viden og råd i online-forløbet formidles i korte og nærværende videoer. Se et eksempel her:

Bestil gratis foldere om angstforløbet

Vi har lavet en lille folder, så du nemt kan tippe unge om online-forløbet.

Hjælp unge i din kommune, der kæmper med angst. Bestil vores pakke med foldere i dag. Kvit og frit.

Bestil foldere her
Billede af vores folder til unge, der fortæller om forløbet om angst

Forløbet er åbent for alle

Online-forløbet kræver hverken tilmelding, licens eller oprettelse. Det er åbent for alle og frit tilgængeligt.

Det kan vi, fordi Mindhelper er finansieret af de fem danske regioner. Nu har vi brug for dig til at få forløbet ud til flere unge. Bestil en pakke med foldere i dag og vær med til at hjælpe unge i din kommune.

Forløbet kan bruges på mange måder

Forløbet er udviklet, så unge kan følge det på egen hånd. Vi opfordrer til, at de inddrager forældre eller andre de er trygge ved i processen, men det er ikke et krav.

Deltagerne bruger det allerede på mange forskellige måder. Nogen plukker det ud, de synes er interessant. Nogen følger det fra start til slut. Nogen ser videoerne om morgenen, andre ser dem om aftenen.

Det er styrken ved et åbent online-forløb. Der er altid adgang, og du kan køre i dit helt eget tempo.

Det siger andre

Den måde, værten i videoerne siger tingene på, er virkelig dejlig. Det giver mig mod på rent faktisk at gøre noget ved den her undgåelsesadfærd.

- Deltager på forløbet

- Ungerådgiver

1.556 deltagere har allerede givet feedback.
94,67 % vurderer, at indholdet er nyttigt for dem.

Psykoedukation baseret på ACT

Forløbet er målrettet unge mellem 13 og 20 år, der kæmper med angst i deres hverdag. Forløbet er ikke og skal ikke stå i stedet for behandling. Men det er solid psykoedukation, der gør det lidt lettere for unge, der kæmper med angst.

Forløbet bygger på fundamentet fra Acceptance and Commitment Therapy (ACT), det er en metode, hvor de unge med angst eksempelvis lærer at:

• Forholde sig til angsten på en ny måde. Nemlig med accept i stedet for at kæmpe imod eller flygte fra den.
  • Finde deres egne værdier, og hvordan det hjælper dem til at få det lettere med deres angst.
  • Få et liv med angsten som følgesvend i stedet for angsten som et monster, de skal kæmpe imod eller flygte fra.

Har du spørgsmål, så skriv til os på hej@mindhelper.dk.

Mindhelper-skolen

Hvem står bag?

Forløbene på Mindhelper-skolen er udviklet af teamet bag Mindhelper.

Mindhelper er kort fortalt Danmarks største informationshjemmeside for unge om mental sundhed.

På Mindhelper kan unge få viden og råd om alt fra kærestesorg og ensomhed til angst og depression. Mere end 1,2 millioner besøgende benyttede sig af den mulighed i 2020.

Mindhelper drives af de fem regioner.